ANOTĀCIJA
Maģistra darba tēma – “Māsu līderisma veicināšana Latvijā”.
Pētījuma mērķis: izveidot līderisma kompetenču attīstīšanas modeli, kas veicinātu māsu aktīvāku līdzdalību veselības aprūpes procesu uzlabošanā Latvijā.
Pētījumā tika izmantota vispār teorētiskā pētīšanas metode, monogrāfiskā, loģiski konstruktīvā, salīdzinošā un grafiskā. Pētījuma realizēšanai tika izveidota autores veidota aptaujas anketa un intervija.
Galvenie iegūtie rezultāti: Pētījums atklāja, ka līderisms māsu praksē kā atsevišķs virziens attīstīts jau gandrīz 20 gadus, bet Latvijā to plāno uzsākt darīt tuvākā gada laikā. Līderisma kompetenču apgūšana ir kritiski svarīga, lai veicinātu produktīvāku komandas darbu klīniskajā vidē. Prasmju apguve tiks integrēta profesionālās izglītības reformas ietvaros jaunajām māsām, bet plāna kā šīs zināšanas nodot arī tām vairāk kā 8000 māsām, kas praktizē šobrīd – nav. Galveno prasmju vajadzība novērota pārmaiņu vadībā, menedžmentā, efektīvā komunikācijā, stresa un konfliktu vadīšanā. Vadības spēju pamatā jābūt personiskajam vērtīblokam, emocionālajai inteliģencei, pašapziņai un sociālajai izpratnei. Māsu līderības galvenās jomas ir vadīt sevi, vadīt citus un organizācijas. Pētījuma rezultātā tika izveidots klīniskā līderisma modelis māsām, kā arī noskaidroti galvenie iemesli, kādēļ viņām šādas prasmes ir vajadzīgas.
Darba apjoms: 80 lpp., 17 attēli, 12 tabulas, 46 izmantotie literatūras avoti latviešu, angļu un krievu valodās.
Atslēgas vārdi: līderība, personiskā pilnveide, profesijas prestižs, vadības lomas, klīniskā vide, pārmaiņas, Latvijas Māsu asociācija, komandas darbs, aprūpes prakse, vienotība un modelis.